Vozidlové jednotky ATHOS mají 3 možnosti zapojení. Každá z nich má svoje výhody i nevýhody. Při všech zapojeních vás bude vozidlová jednotka podle naprogramování informovat pomocí SMS
nebo prozvonění o poplachu, slabé baterii vozu nebo záložní baterii. Hlášení je možné až na 4 telefonní čísla. Zároveň můžete pomocí mobilního telefonu vozidlo ovládat (zavření, otevření, informace o stavu, zapnutí nezávislého topení atd.)
Případná komunikace na pult střežení probíhá paralelně.
- Reset 1 - vlastní dálkový ovladač vozidlové jednotky
Při tomto zapojení dostanete další dálkový ovladač, kterým ovládáte alarm a v optimálním případě je možné tímto novým ovladačem ovládat i centrální zamykání vozidla.
To ale v některých případech není možné. Toto zapojení je nejbezpečnější, neboť není závislé na stávajících systémech vozidla. I kdyby zloděj překonal centrální zamykání vozu, spustí poplach. I kdyby měl kopii klíče, do vozidla
se bez spuštění poplachu nedostane. Toto zapojení v plné míře využívá systémy zabezpečené komunikace - plovoucí kód, antiscan, signalizace počtu ovladačů. Další výhodou je snadné řešení předání vozu do servisu.
Nevýhodou je, že v některých případech musíte používat dva dálkové ovladače - od vozidla a od alarmu. u některých vozidel nelze novým ovladačem ovládat všechny funkce vozu.
- Reset 2 - využití originálního dálkového ovladače vozidla
Při tomto zapojení je alarm propojen s centrálním zamykáním vozu. Při zavření vozidla originálním dálkovým ovladačem dojde zároveň k aktivaci systému,
při otevření originálním dálkovým ovladačem pak k deaktivaci. u většiny vozidel nedojde při správném zapojení k deaktivaci při otevření vozu klíčkem, případně otevřením násilném.
Výhodou je tedy jednoduchost a pohodlnost ovládání. Nevýhodou je nižší bezpečnost než v případě Resetu 1. Pokud totiž zloděj překoná originální systém centrálního zamykání, případně si pořídí kopii klíče, pak se do
vozidla bez problému dostane. Toto nebezpečí hrozí zejména u hodně žádaných vozidel, zejména koncernu VW.
- Reset 3 - propojení s externím alarmem
V tomto režimu je lokalizační jednotka v takzvaném režimu pager, to znamená, že pouze hlásí poplachy, které spouští jiný alarm. Výhodou je jednoduché zapojení.
Nevýhodou je, že pult střežení nemá kompletní přehled o odmykání a zamykání vozu. Další nevýhodou je závislost na kvalitě externího alarmu. Problematické je zejména propojování s originálními alarmy vozidel.
Za prvé tyto alarmy nejsou až na výjimky příliš kvalitní, za druhé je zloději znají, neboť jsou montovány sériově, za třetí je propojení u nových vozidel obtížné i z hlediska technického (sběrnicové systémy).
Shrnutí - doporučujeme využití RESETU 1 - tedy nový dálkový ovladač. Je to sice méně pohodlné, ale nejbezpečnější.
Pro volbu montážního místa klikněte zde
|